NEE JA

In ongewenste reclame en/of folders in de brievenbus heeft natuurlijk niemand zin. Gelukkig is er een makkelijke en erg effectieve oplossing om dit te doen stoppen: een JA-NEE-sticker of een NEE-NEE-sticker. Plak deze op jouw brievenbus en meld je af bij Postfilter. Zo weet jij zeker dat je van de lijst wordt geschrapt en is je deurmat of brievenbus eindelijk opgeruimd. Maar hoe kom je dan aan zo’n sticker?


Als je geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wilt ontvangen, kun je bij
jouw gemeente 2 soorten brievenbusstickers aanvragen: 

  1. NEE-NEE-sticker: je krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus.
  2. NEE-JA-sticker: je krijgt geen reclamedrukwerk in uw brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen.

Het kan zijn dat je geadresseerde reclame en folders ontvangt, maar dit wilt beëindigen. Deze post staat op jouw naam en wordt daarom door de postbode bij jou bezorgd. Ook reclame met jouw adres erop en gericht ‘aan alle bewoners’ is geadresseerde reclame. Hiervoor meld je je gratis af bij Postfilter. Bij Postfilter geef je ook aan of je toch nog reclame van bepaalde soort bedrijven en/of sectoren wilt blijven ontvangen, zoals loterijen of energiebedrijven. Bedrijven waarvan je klant bent geweest, mogen je wel geadresseerde reclame blijven sturen. Als je deze reclame niet meer wilt ontvangen, meld je dan af bij het bedrijf zelf. 

Ontvang je - ondanks de sticker op jouw brievenbus - toch nog ongeadresseerd reclamedrukwerk thuis? Dan kun je een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Zij zijn verplicht de klacht te onderzoeken en binnen 4 weken te antwoorden. Als zij de klacht niet op tijd of naar tevredenheid afhandelen, kun je een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code. Zo weet je zeker dat er binnenkort geen extra papier meer onnodig verspild wordt voor niets!